Aktualności, Moje życie z pomysłem

Jak dobrze rozpocząć dzień

Jeszcze przyjemniejsze poranki, przez cały rok!

Oto i nastał Nowy Rok, więc podsumowuję, rozmyślam, postanawiam. Tym razem moje noworoczne postanowienie będzie tylko jedno: każdy poranek spożytkować tak, by dostarczył mi dobrej energii na cały dzień. Ładujemy baterie!

Poranek kojarzył mi się kiedyś z nieustannym pośpiechem i niedospaniem. Czasem także z poczuciem, że coś ważnego może mi umknąć, że czegoś nie zdążę, z czymś sobie nie dam rady. A także z poczuciem winy, że przez ten szalony pośpiech moje dziecko wyjdzie do szkoły niedostatecznie zadbane lub nie w pełni przygotowane. Ale koniec z tym!

Dokładnie przemyślałam moje poranki, zbadałam wszystkie słabe punkty, zastanowiłam się nad tym, czego właściwie się boję i czym stresuję. A także pomyślałam o tym skąd bierze się mój pośpiech. Oto moje wnioski i sposoby, dzięki którym moje poranki w Nowym Roku staną się radosnymi początkami nowego, dobrego dnia. Bez stresu i pośpiechu.

1. W miarę możliwości postaraj się zapewnić swojemu organizmowi 8 godzin snu. Wiem, wiem…nie jest to łatwe zwłaszcza jeśli ma się dzieci ale nasz organizm potrzebuje odpowiedniego czasu na regenerację. Aby móc dłużej pospać rano, wszystko co tylko możliwe zaplanuj i zrób dzień wcześniej. Przygotuj i wyprasuj ubranie dla siebie i swoich najbliższych. Rano nie ma czasu na rozmyślanie o tym „co na siebie włożę”. Tym bardziej nie ma go na prasowanie! Wieczorem, a najlepiej jeszcze w drodze z pracy przemyśl to, co chcesz zjeść na śniadanie. Zrób odpowiednie zakupy przed powrotem do domu. Pomyśl także o drugim śniadaniu i – ewentualnie – o lunchu, o ile nie kupujesz czegoś gotowego w pracy. Sprawdź czy Twoje dziecko przygotowało wszystko co niezbędne. Zrób to także wieczorem. Rano nie będzie czasu ani na pakowanie, ani na sprawdzanie.

Dobry_poranek_sen

2. Zrób poranną gimnastykę. Pobudź swoje ciało do działania, przygotuj je na kolejne godziny pracy. Gimnastyka nie musi być długa, czasem wystarczy nawet 5 minut ruchu, za to intensywnego. Zrób np. 10 przysiadów w szybkim tempie, nie odrywając pięt od podłogi. Od razu poczujesz szybsze krążenie i odechce ci się spać.

3. Śniadania muszą być pożywne. Wprawdzie nie zawsze wszyscy domownicy mają ochotę na „coś konkretnego”, ale spraw by zawsze mieli szansę coś zjeść. Czasem wystarczy pół bułeczki z dżemem lub miseczka płatków. Miej zawsze w lodówce zapas jajek, sera czy dobrej jakości wędliny. Nie ma nic gorszego niż rozpoczęcie dnia z uczuciem głodu, albo „oszukiwanie” go zjedzonym w biegu batonikiem.

4. Dobrym początkiem dnia, może być solidna porcja soku. Ale świeżego! Daruj sobie “pseudosoki” z butelek i kartonów. Słodzone obficie soki z koncentratów, to nie jest dawka zdrowia. To prawdziwa katastrofa! Zamiast zapewnić sobie i najbliższym porcję witamin i pożywnych węglowodanów, oszukujesz organizm pustymi kaloriami i przegotowanym płynem “sokopodobnym”, który nalany do kartonów kilka miesięcy wcześniej utracił już większość witamin i enzymów. Zaopatrz się więc w wolnoobrotową wyciskarkę do owoców i warzyw, np. Tefal Infiny Press Revolution. Urządzenie zapewni nie tylko świeże soki „od ręki”, ale jest wyjątkowo wydajne. I to we wszystkim! Jest w stanie wycisnąć z tej samej ilości owoców/warzyw o 35 proc. więcej soku co tradycyjne wyciskarki, jednocześnie zapewniając o 30 proc. więcej witaminy C i aż o 75 proc. więcej przeciwutleniaczy. Nie muszę chyba nikogo zapewniać, że to prawdziwa rewolucja zdrowotna.

Dobry_poranek_zdrowy_sok

Kiedy rano siedzisz już z rodziną przy stole, jedząc śniadanie, zrób jeszcze jedną rzeczą: niespiesznie i ze spokojem popatrz na Twoich najbliższych i pomyśl – jak cudownie, że jesteście razem, jak wspaniałe jest to, że tworzycie rodzinę. I że teraz czeka Cię kolejny dobry dzień, który zakończysz w serdecznym towarzystwie tych, których kochasz. Aż chce się żyć!

Dobry_poranek_rodzina

Dobrego każdego dnia w Nowym Roku!

Marta